Bij kinderopvang Op ús Pleats vinden wij het belangrijk dat er betrokkenheid is tussen de medewerkers van het kinderdagverblijf en de ouders.
Dit komt voor het grootste deel tot stand in het dagelijkse contact. Tijdens de overdracht aan het begin en einde van de dag maar ook via onze chat, op die manier kunnen ouders makkelijk contact met ons opnemen. Deze chat is te vinden in de OuderLogin.

Oudercontact
Oudercomissie
Bij kinderopvang Op ús Pleats is een oudercommissie opgericht. Deze oudercommissie, waarin vijf ouders zitting hebben, heeft een adviserende taak en behartigt de belangen van de ouders en de kinderen. Naast het bevorderen van de inspraak van de ouders kan de OC meedenken over en helpen bij het organiseren van allerlei activiteiten. Het is ook mogelijk dat de OC de ouders zelf benadert om bijvoorbeeld een mening over bepaalde zaken te vragen.

Klachtenprocedure
Kinderopvang Op ús Pleats zet zich in voor de beste zorg, maar fouten kunnen voorkomen. Bespreek uw ontevredenheid met de betrokken medewerker; een open gesprek biedt vaak een oplossing. Helpt dit niet, dan kunt u uw klacht officieel bij de directie indienen. Binnen twee weken krijgt u een reactie. Blijft de klacht onopgelost, kunt u deze voorleggen aan de externe geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, waarbij onze organisatie is aangesloten, voor een onafhankelijk oordeel.
